V hlavách politiků je možné přijít s čímkoliv, důsledky totiž nikdy nedopadají tolik na ně jako na běžné lidi, jimž škodlivými nápady zkazí životy. Zdůvodnění boje proti monopolům je, že si účtují vysoké ceny za nekvalitní produkt a neinovují. Nenechaví regulátoři však neřekli, proč by najednou chtěli bojovat proti „monopolům“, které si neúčtují žádnou cenu, jejich produkt je špičkový a do inovací investují obrovské částky.
Skutečnost je, že Facebook i Google jsou pod velkým konkurenčním tlakem jednak mezi sebou, jednak s nimi soutěží další firmy na současném trhu a jednak firmy, které ještě ani neexistují nebo se tento týden zrodily v něčí garáži.
Facebook nemůže být odpovědný za obsah publikovaný uživateli. Není v silách žádné firmy kontrolovat každý status a komentář stamilionů lidí, zda nezakládá nějakou trestněprávní nebo občanskoprávní odpovědnost. Nelze to dělat ani na českých webech, například na zpravodajských webech s komentářovou sekcí nebo na Mimibazaru, nelze to dělat na webu, který používá celý svět ve všemožných jazycích pod všemožnými jurisdikcemi. To je evidentní.