Asi každý, kdo se vrací v noci v Praze domů, bude souhlasit, že pro takovou chvíli je nejbezpečnějším dopravním prostředkem taxík. Před necelými dvěma lety se podařilo dotáhnout i českou legislativu do 21. století, takže služby jako Uber a Bolt jsou před zákonem rovnocenné s běžnými taxi. Jedna starožitnost ale v zákoně zůstala – cenové stropy za kilometr, píše v komentáři pro MF DNES šéf Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza.
Bohužel se tyto stropy mají podle ministerstva financí aplikovat i na „alternativní“ taxislužby, u nichž je cena známá předem. Nepřimlouvám se za zdražení taxi, ale řidiči by měli mít větší volnost zohlednit aktuální nabídku a poptávku, jako v jakémkoliv jiném podnikání. To přináší užitek všem.
Martin Pánek je ředitelem Institutu liberálních studií. Vystudoval ekonomickou analýzu na NF VŠE. V minulosti působil jako asistent europoslanců v Evropském parlamentu a aktivně se angažuje v Operaci Kyseláč. Zabývá se mezinárodním obchodem, migrací, svobodou slova, lidskými právy nebo americkým ústavním právem.
