Dnešním dnem se mění logo a korporátní identita Liberálního institutu.
Nové logo vypadá takhle:
Často se ale také budete setkávat s touto verzí:
Autorka nové identity Iva Nitkulinec uvedla:
Základem nového jednotného vizuálního stylu Liberálního institutu je nové logo. Vycházeli jsme ze symboliky původního logotypu, který značí pochodeň svobody. Tu jsme však chtěli co nejvíce zjednodušit. Nové logo je tvořeno z písmen “L” a “i” vyvedených pomocí jednoduchých čar evokující antické sloupy, žluté kolečko nad literou “i” pak symbolizuje zmíněný oheň pochodně.
Jako primární font jsme zvolili patkové písmo, které dobře doplňuje novou hravější, avšak stále seriózní vizuální strategii institutu. Logotyp má nekonečně variant, žluté kolečko ohně se dá zvětšovat či zmenšovat, a je tak dobře použitelné na jakýchkoli formátech. Cílem bylo vytvořit nadčasový, jednoduše použitelný, rozpoznatelný a modifikovatelný vizuální styl zachovávající původní symboliku bez obvyklých klišé.
Ředitel Liberálního institutu Martin Pánek poznamenal:
Naše původní logo z roku 1990 bylo poplatné své době, a bylo tak už poměrně dlouho zastaralé. Možná málokdo ví, že i to staré logo prodělalo změnu, místo slova „Praha“ se v něm objevil letopočet 1989, kdy se zformoval Liberální spolek F. A. Hayeka, předchůdce Liberálního institutu.
Na naši minulost jsme hrdí, jak dokládá nás archiv článků a knih a naše principy zůstávají nadále stejné. Nyní je vyjadřujeme čtyřmi prioritami – svoboda jednotlivce, volný trh, malý stát a mír. Naše staré logo tak můžeme nechat pure devadesátkám a posunout se do nové éry. Naše myšlenky a principy však zůstávají nezměněny.
I s novým logem tak budeme dál bojovat za svobodu, proti centrálnímu řízení našich životů, proti regulacím a vysokým daním. Snad nám to půjde ještě lépe než doposud.
Tým Liberálního institutu
18. 3. 2020